24 February 2018

Jesteśmy by wam pomóc

Biuro Rzeczoznawców Samochodowych, Ruchu Drogowego, Maszyn i Urządzeń Techniki

Klasyczna naprawa pojazdu po drobnych wgnieceniach polega na wyprostowaniu blachy przy użyciu młotków blacharskich, oraz zawinięciu jej nadmiaru i zaszpachlowaniu odchyleń od normy.

Jest to poprawne rozwiązanie w przypadku szkód, których nie możemy inaczej usunąć. Popularne „klepanie” nie jest jednak dobrym rozwiązaniem w porównaniu do naprawy bezinwazyjnej.

Co to naprawa bezinwazyjna – wyobraźmy sobie, że możemy naprawić auto bez uszkadzania oryginalnej warstwy lakieru, po prostu wykorzystamy pamięć kształtu naprawianego elementu.

Wykorzystamy do tego specjalne młotki bezwładnościowe (podobne do tych wykorzystywanych w klasycznych naprawach) oraz przyklejane podkładki – chwyty na specjalnym nie uszkadzającym lakieru kleju.

Naprawa bezinwazyjna

Naprawa tradycyjną metodą

 

http://www.youtube.com/watch?v=jQDZQsGzWrU&feature=related

 

Analizując materiał video pewnie wszyscy stwierdzą, że zamiast klepać, nakładać warstwę szpachli, oraz drugą powłokę lakierniczą (wszystko to jest wykrywalne przy sprzedaży auta) lepiej zastosować tego typu metodę naprawy.

Doliński Dawid

Likwidacja szkód , Ogólne